Zápis z jednání mezi ZO UZO IKEA Stores ČR a IKEA Česká republika, s.r.o. 7.3. 2025

06.04.2025

Datum jednání: 7.3. 2025

Čas jednání: 10-12 hod

Místo jednání: IKEA Černý Most

Přítomní:

  • Za ZO UZO IKEA stores ČR - Monika Bystroňová, David Polák
  • Za IKEA Česká republika, s.r.o: Eva Hrachová, Daniela Kučová

Body jednání:

· Předávání informací o auditech BOZP

  • Informace o plánovaných auditech či kontrolách v oblasti PO/BOZP budou odborové organizaci předávány v elektronické podobě emailem zaslaným na předsedkyni a místopředsedu odborové organizace, alespoň 14 dní předem; popř.v kratším termínu, pokud zaměstnavatel nedostane informaci o auditu či kontrole v dostatečném předstihu; zaměstavatel se zavazuje sdílet v takovém případě informaci s odborovou organizací obratem
  • Odborová organizace potvrdí, zda a kdo se bude auditu za odborovou organizaci účastnit
  • Výsledky auditů budou následně sdíleny s odborovou organizací

· Jakým způsobem bude ošetřeno, když je zaměstnanec poslán na jinou práci (např. picking), než na jakou má uzavřenou pracovní smlouvu

  • Na základě kompetenčních profilů a pracovní smlouvy mají vybrané pozice v náplni práce manipulaci se zbožím, která konkrétně picking umožňuje
  • Nemělo by se však jednat o soustavnou činnost přesahující 21 dnů v kalendářním roce
  • Je proto nutné vést řádnou a reálnou evidenci takových činností v systému docházky, i v případě ad-hoc činností - toto bude urgováno ze strany IKEA Česká republika, s.r.o. na jednotlivé pobočky
  • V případě potřeby delšího nasazení zaměstnanců na jiné vykonávané práce proběhne jednání s odborovou organizací

· Na základě, čeho je stanovená částka na osobu určená pro teambuilding

  • Tato částka byla stanovena před dlouhou dobou a není již známo na základě čeho
  • Prozatím byla prioritou aktualizace a tvorba ostatních a nových benefitů, například dny volna navíc, nicméně se obě strany shodly, že její výše již nemusí být pro některé teambuildingové aktivity dostatečná
  • Do budoucna se s úpravou její výše počítá
  • Ke dnům volna navíc předala odborová organizace postřehy zaměstnanců ohledně nejasností především v pravidlech pro její zaplánování. Na toto téma proběhne jednání na příští schůzce a pravidla budou vyjasněna a sjednocena. IKEA Česká republika, s. r. o. tyto postřehy považuje za validní, nicméně hlavním smyslem z její strany bylo ocenění seniority zaměstnanců.

· Časová dotace určená pro odbory

  • Obě strany jednání předložily své návrhy na časovou dotaci pro odborovou činnost
  • Prozatím nebyla nalezena shoda, bude nadále projednáváno
  • Bylo potvrzeno že účast na schůzkách se zástupci IKEA Česká republika, s. r. o. bude součástí sjednané měsíční časové dotace. Účast na auditech POBOZP bude brána jako činnost nad rámec této dotace a bude schovalána dle potřeby
  • IKEA Česká republika, s.r.o. upřesní emailem zaslaným na předsedkyni a místopředsedu formu zaplánování odborové činnosti do docházky
  • Zástupci odborové organizace se shodují s IKEA Česká republika s.r.o., že činnost členů oborové organizace v rámci časové dotace nemá ovlivňovat pracovní úkoly členů odborové organizace

· Předávání informací o výpovědích zaměstnanců

  • Informace o výpovědích a nástupech zaměstnanců budou předávány v pravidelných intervalech odborové organizaci ve formě seznamů v elektronické podobě
  • Odborová organizace také dodá informace o zabezpečeném uložišti, kde budou ukládány souhlasy s úhradou členských příspěvků srážkou ze mzdy pro potřeby kontrol ze strany státních institucí a úřadů

Proběhlo také předání podepsané dohody o provádění srážky ze mzdy zaměstnanců za účelem úhrady členských příspěvků mezi ZO UZO IKEA stores ČR a IKEA Česká republika, s. r. o., a poděkování za spolupráci při komunikaci s vybranými obchodními jednotkami při vyvěšování nástěnek s informacemi o činnosti odborů. Další jednání proběhne 4.4.2025.

Zápis vyhotovil: David Polák

S obsahem zápisu byla IKEA Česká republika, s.r.o. seznámena, a je zveřejněn včetně poskytnutých úprav a připomínek.